DATADREVET MARKEDSFØRING PÅ SNAPCHAT

I stedet for at sjat-teste, så vil vi splitteste. Vi er forelsket i data og vi kan gennemtest jeres muligheder for jeres tilstedeværelse på Snapchat. Vi ønsker at se din virksomhed vokse gennem annoncering. Da Snapchat blev lanceret tilbage i september 2011, banede det vejen frem for hvordan videoindhold kan udgøre hele kommunikationen online. I dag anvender 50 % af de 12 til 29-årige dagligt Snapchat. Men hvad er så unik ved Snapchat?

En potentiel kunderejse er aldrig længere væk end et snap
Det er atmosfæren og det “right here / right now”-momentet der gør Snapchat så unik. Det er måske ikke alle brands eller virksomheder, der vil have succes ved at integrere Snapchat i deres marketingsstrategi, men når jeres målgruppe er imellem 12 til 29 år, så er mediet måske noget i bør overveje at integrerer i jeres markedsføring. 85% af alle videoer på Facebook bliver afspillet uden lyd (så husk undertekster). På Snapchat bliver 60% af alle videoer afspillet med lyd. Det giver dig nogle interessante muligheder for at integrere lyd som en dominerende del af dine Snapchat annoncer.

Snapchat er bygget op efter (næsten) samme webinterface som Facebook. Det er nemt at gå til, men der er desværre ingen regnbuer ud af munden eller enhjørninger med glimmer. Man kan gøre mange af de ting, som man kender fra Facebook annoncering: Man kan oprette egene målgrupper med f.eks e-mailliste samt lave lookalike-audiences. Snapchat er netop også kommet med deres egen Pixel; Snapchatpixel. Med den, kan man måle konverteringer og lave retargeting.