fbpx

Sådan får du billigere annoncer

Det er ikke kun prisen der tæller

Vidste du at, des bedre dine Google Ads annoncer er, des billigere er de? Det er fordi Google rangerer deres annoncer ud fra et auktionssystem, som tager udgangspunkt i annoncens samlede kvalitetsresultat og maksimum bud.

Det er altså ikke kun hvor mange penge man lægger i annoncebudgettet som afgør om man kommer på side 1. Det er endnu vigtigere at annoncen og landingssiden er så relevant som muligt i forhold til søgeordet.

Googles Auktionssystem

Grunden til at Google ikke kun tager prisen i betragtning er fordi, at det vigtigste for Google er at brugerne finder det som de søger efter. Derfor er annoncens relevans for landingssidens indhold den vigtigste faktor for hvor godt rangeret annoncen er i søgemaskinen.

Så snart at brugeren indtaster en søgefrase, så begynder google at rangere relevante annoncer. I løbet af denne proces beregner Google hvor meget du skal betale for at nogen klikker på annoncen. Den annoncør som har det bedste kvalitetsresultat, har den bedste placering, uanset hvilken af de respektive annoncer der har det højeste maksimumbud.

Hvordan opsætter du så annoncer der sparer penge?

Når du opsætter dine annoncer, er det vigtigt at have fokus på to ting; nøgleordenes konkurrenceevne og landingssidens relevans for disse nøgleord. En kampagne starter altså ikke med annonceopsætning. Hav altid en klar oversigt over nøgleordenes relevans for den endelige landingsside inden kampstart. Herefter er det en god ide at fortsætte med en detaljeret analyse over hvilke af disse nøgleord der er mest efterspørgsel på, samt hvor meget konkurrence der er for disse nøgleord.

Udvælg de bedste nøgleord, og udarbejd en klar oversigt over hvordan disse nøgleord indspiller sig i forhold til brugernes søgevaner, annoncens budskab og landingssidens indhold.

Det får du som kunde hos MËRK

Hos MËRK er vi eksperter i lige netop denne proces. Vi sørger for at dine annoncer har et højt kvalitetsresultat, så du som virksomhed har det maksimale udgangspunkt for at ligge øverst i søgemaskinen, også selvom konkurrenten har et større budget. Som kunde hos os får du løbende rapporter, så du nemt kan følge med over præcis hvor godt dine kampagner går. Hvis du synes det lyder som en god investering, så lad os tage en uforpligtende snak over dine muligheder.