fbpx

Hvordan bygger du en webshop funnel på Facebook

Begin, kop

Undrer du dig over, hvordan du kan sælge flere produkter på Facebook? I det her blogindlæg vil du lære hvordan du bygger en webshop funnel på Facebook.

Opsæt en webshop funnel på facebook med vores guide herunder:

Leverer en Webshops konvertering annonce til en kold lookalike målgruppe?

En lookalike målgruppe af folk, som allerede har købt på din webshop er én af de bedste målgrupper af looklikes, fordi den rammer brugere som er mest sammenligende med din allerede eksisterende kundebase. Lookalikes bliver baseret på alder, demografi, interesser, køn osv.

Før vi kan finde ud af hvem, som har købt på din webshop, skal du sikre dig, at du har din Facebook pixel opsat og den tracker de rigtige events. Efter du har sikret dig, at den fungere, skal du bruge en målgruppe til at basere din lookalike målgruppe fra. Det kaldes for “Custom audience” og i den skal der være mindst 100 personer/købere før du kan bruge den til lookalikes. Hvis du endnu ikke har 100 købere på din webshop, så kan du altid inkludere folk som har besøgt dit produktkatalog. 

Sådan opretter du en “køber”- lookalike målgruppe

For at lave et custom audience af købere, skal du gå til “Assets / Værktøj” og åben “Audience/målgruppe” Klik på “Opret målgruppe” og vælg “Custom Audience”

Facebook Ads
Facebook Ads

Så klikker du på “Website traffic/Website trafik”

Facebook Ads

Der kommer et vindue op og lav så en målgruppe af folk som har købt inden for de sidste 180 dage. Dernæst skal du navngive din målgruppe og klik på “Create audience/Opret målgruppe”

Facebook Ads

Du har nu oprettet en målgruppe baseret på folk som har gjort et købt på din hjemmeside indenfor de sidste 180 dage. Af den målgruppe skal vi nu oprette en lookalike målgruppe.

Klik på “Find New People Similar to Your Existing Customers/Find personer som ligner eksisterende målgruppe”

Facebook Ads

Vælg din tidligere gemte målgruppe og brug det som grundsten for din lookalike målgruppe. Vælg det land, som du ønsker at bruge. Hvis du er Mr. Worldwide så skriv og vælg “Worldwide”

Du skal nu vælge hvor stor din målgruppe skal være. Du kan vælge imellem 1 til 10%. Jo lavere tal jo mere ligner de dine tidligere købere. Vi vil anbefale, at hvis du ikke har et stort marketingsbudget, så hold dig til 1 til 2%. Hvis du har et stort marketingsbudget så tag både 1% og op til 5-6% for at udvide din målgruppe og find frem til flere kunder.

i Danmark kan du med 1% få en målgruppe på 38.8K. Når du har valgt din ønsket størrelse klik på “Create Audience/Opret målgruppe”

Facebook Ads

Når du har gennemført disse trin, har du ikke kun en liste over de mennesker, der har købt, men også en målgruppe af mennesker med lignende egenskaber. Målgrupperne her er utrolig højkvalitets målgrupper, der kan bruges til målretning.

Byg målgruppe af lookalike fra alle webshops besøgende

Denne lookalike målgruppe er baseret på et custom audience af folk, som har besøgt din hjemmeside.

Som med lookalike målgruppe af købere, så vil den her målgruppe hjælpe med at øge din rækkevidde og få flere personer ind i toppen af din sales funnel og ned til bunden.

For at lave et custom audicense af website besøgende skal du gå til “Assets / Værktøj” og åben “Audicensl/målgruppe” Klik på “Opret målgruppe” og vælg “Custom Audience”

Så klikker du på “Website traffic/Website trafik”

Facebook Ads

Der kommer et vindue op og vælg lav så en målgruppe af folk som har besøgt din hjemmeside inden for de sidste 30 dage. Dernæst skal du navngive din målgruppe og klik på “Create audience/Opret målgruppe”

Du har nu oprettet en målgruppe baseret på folk som har besøgt din hjemmeside indenfor de sidste 30 dage. Af den målgruppe skal vi nu oprette en lookalike målgruppe.

Klik på “Find New People Similar to Your Existing Customers/Find personer som ligner eksisterende målgruppe”

Facebook Ads

Samme som ovenstående så vælger vi 1% og klik så på opret.

Nu har du oprettet nogle højkvalitets lookalike målgrupper, som vil være utrolig effektive. Men når du skal til at oprette annoncer til dem, så husk at det er “kolde” målgrupper som ikke kender dig. Du skal derfor ikke push et aggressiv budskab ud med det samme. 

Facebook Ads

Vil du vide mere?
Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Tak fordi du gad at læse med. 

Hvis du skulle have nogle spørgsmål.

Du kan også læse mere om, hvordan vi arbejder med sociale medier under Content Produktion.