fbpx

De unge er fremtiden

De unge er fremtiden

De unge er fremtiden.

Fremtidens kommunikation i øjenhøjde.

De unge vil have indhold her og nu. De er krævende og vil underholdes. Der skal findes den rigtige tone of voice, mere fokus på de visuelle elementer og man skal vide hvad der er ”hipt” eller ”in” og hvad der er outdatet. De unge vil have skræddersyet indhold, som passer præcis til deres behov. Den unge generation er bevidste om hvad der rører sig og de vil ikke ”nøjes” med det halve. 

 

De unge er forkælede

Ifølge Danmarks Statestik bruger 94% af de 16 til 34-årige ugentlig Facebook. Men de visuelle medier vinder indpas. Facebook bliver mere og mere brugt som en søgemaskine. De unge poster mindre på Facebook og bruger mediet mere til at holde kontakt med familie og venner. Selvom de bruger mediet mindre er det stadig det sociale medie, som de unge mindst vil undvære. Når de deler eller kommenterer indhold er det ofte, fordi det er underholdende og sjovt. Så tagger de vennerne i opslaget. Dog understreger de også, at de ofte deltager i konkurrencer på de sociale medier.

Det er vigtigt for de unge, at det content man vælger at udgive giver værdi for dem. De skal kunne se HVORFOR de skal have HVAD vi sælger. Lad os tage et eksempel med en iPad.

De unge kender til Apple og ved at Apple er et fedt brand. De kender højst sandsynligt også til produktet iPad. De ved bare ikke HVORFOR de skal have en iPad. Derfor skal der kommunikeres HVORFOR en iPad passer til deres behov.

De unge er ligeglade med de tekniske termer om hvor meget den kan det, det og det. De vil have det visualiseret og tilpasset præcis til deres behov. De skal have HVORFOR og ikke HVAD den kan. Budskabet til unge skal ikke være pris og specifikationer, det skal være HVORFOR den passer til DEM eller endnu bedre; HVORFOR den passer til DIG!

 

Kommunikere til HVORFOR

Content som leder til følelser eller som er sjove får ofte de unge til at kommentere, dele eller like indholdet. Brug gerne indhold som er relaterbart og noget som de unge kan sætte sig ind i.

Skildre gerne velkendte forhold i en humoristisk version. Det er vigtigt at holde sig opdateret og vide hvad de unge snakker om og hvad der er ”hipt” for dem lige nu. Det kan f.eks ikke nytte noget at skrive om SKAM nu. Man skal sætte sig ind i deres liv og undersøge hvad de unge taler om på de forskellige sociale medier.

De unge er hellere ikke bange for humor. Derfor kan tone of voice sagtens være ungt og humoristisk (kommer an på jeres kommunikationsstrategi).

Vil du have hjælp til dine sociale medier? Så kan du læse mere her. ?